|
Πληροφορική - Γενικό πλάνο διδασκαλίας για το ΣΕ 2017 - 18
|
|
|
Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Στο σχολικό εργαστήριο, και στο πλαίσιο ποικίλων δραστηριοτήτων, δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές, χρησιμοποιώντας υπολογιστικά εργαλεία και τεχνικές, να δραστηριοποιούνται, να
πειραματίζονται, να δημιουργούν και να οικοδομούν τη γνώση. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ζητείται από τους μαθητές να αποστηθίσουν τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και ιστορικές ή άλλου τύπου πληροφορίες που παρουσιάζονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Όλα τα κεφάλαια και οι ενότητες του βιβλίου προσφέρονται για την
υλοποίηση συνθετικών και ομαδοσυνεργατικών εργασιών, μέσα από τις οποίες μπορούν
να επιτευχθούν οι στόχοι του μαθήματος, ώστε οι μαθητές να οικοδομήσουν νέες γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες στην Πληροφορική. Στον Πίνακα 1 παρουσιάζεται μία ενδεικτική κατανομή ωρών ανά Ενότητα και Κεφάλαιο.
|
|
|
Πληροφορική Α', Β', Γ' Γυμνασίου. Βιβλίο Μαθητή
|
|
|
|
|
|
- Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Πληροφορικής στις τάξεις του Γυμνασίου -
|
Πίνακας 1. Ενότητες του Π.Σ. των μαθημάτων Πληροφορικής Α, Β, Γ Γυμνασίου
|
’ξονες Γνωστικού περιεχομένου |
Γενικοί στόχοι
(γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) |
Ώρες |
Α Γυμνασίου |
Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα |
- Βασικές έννοιες Πληροφορικής.
- Το υλικό του υπολογιστικού συστήματος.
- Το λογισμικό του υπολογιστικού συστήματος.
- Προστασία υλικού, λογισμικού και δεδομένων.
- Εργονομία - Προφυλάξεις.
|
8 |
Επικοινωνώ ΅ε τον υπολογιστή |
- Το γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας.
- Το περιβάλλον παρουσίασης του Παγκόσμιου ιστού (web browser).
|
7 |
Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας |
- Έκφραση (γραφή ζωγραφική) ΅ε τη βοήθεια του υπολογιστή.
- Πληροφόρηση και επικοινωνία ΅ε τη βοήθεια του Διαδικτύου (Internet).
- Οργάνωση, συνεργασία, προγραμματισμός, συνεισφορά στους σκοπούς της ομάδας, ανάληψη ευθυνών.
|
9 |
Ο υπολογιστής στο σχολείο και στην καθημερινή ζωή
|
- Χρήσεις του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή (στο σχολείο, στο σπίτι, στις τράπεζες κ.λπ.).
|
2 |
|
|
Β Γυμνασίου |
Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα |
- Μονάδες του υπολογιστή.
- Οι υπολογιστές πολυμέσων (χαρακτηριστικά τους) και οι πολυμεσικές εφαρμογές.
- Αναπαράσταση της πληροφορίας στον υπολογιστή.
- Σύνδεση υπολογιστών - Δίκτυα και λειτουργική αξιοποίησή τους.
|
8 |
Επικοινωνώ ΅ε τον υπολογιστή |
- Ανακάλυψη ΅ε τη «βοήθεια» που παρέχει ο υπολογιστής.
- Αποθήκευση και διαχείριση αρχείων.
|
4 |
Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας |
- Χρήση εργαλείων: Αριθμητικής επεξεργασίας και γραφικής παρουσίασης δεδομένων.
- Εργαλείο παρουσιάσεων.
- Πληροφόρηση και επικοινωνία ΅ε τη βοήθεια του Διαδικτύου (Internet).
|
12 |
Ο υπολογιστής στο επάγγελμα |
- Αλλαγές και επιπτώσεις στο εργασιακό περιβάλλον εξαιτίας της εισαγωγής και χρήσης των νέων τεχνολογιών.
- Διαφαινόμενες ανάγκες.
|
2 |
|
|
Γ Γυμνασίου |
Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα |
- Γλώσσες Προγραμματισμού.
- Βασικά στάδια επίλυσης προβλήματος ΅ε τη χρήση υπολογιστή.
- Δημιουργία και εκτέλεση Προγράμματος.
|
14 |
Χρήση εργαλείων έκφρασης, επικοινωνίας, ανακάλυψης και δημιουργίας |
- Δημιουργία πολυμεσικής εφαρμογής.
|
10 |
Ο υπολογιστής στην κοινωνία και στον πολιτισμό
|
- Η επίδραση των ΤΠΕ στην επιστήμη, την τέχνη, τον πολιτισμό, τη γλώσσα, το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής κ.λπ.
|
2 |
Σύνολο : |
26 |
|
|
|
|