|
Ζογκλερικά 2 - Για να ...χαλαρώνουμε!
|
|
|
Λίγες λέξεις για το JUGGLING! Για την ..παραλία ή σε προσωπικές στιγμές χαλάρωσης!
Για ποιον λόγο θα 'θελε κανείς να ασχοληθεί με την ταχυδακτυλουργία και ζογκλερικά; Εννοώ, γιατί κάποιος να πετάει ένα αντικείμενο στον αέρα, εφόσον ο νόμος του Νεύτωνα είναι απαρέγκλιτος και αυτό έρχεται πάντα πάλι προς τα κάτω!... Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι' αυτό, και οι πιο σημαντικοί είναι οι παρακάτω:
- Ένας καλύτερος και πιο συνειδητός έλεγχος του σώματος
- Μια καλύτερη αίσθηση επαφής με τη μπάλα, που σε εξισορροπεί και σου επιφέρει μία εσωτερική ηρεμία, όπως επίσης
- καλά και ..γρήγορα μάτια και μία επιδεξιότητα πέραν του μέσου ανθρώπου, που σε διασκεδάζει όταν κάνεις οπτικές απάτες ( κάτι που "τρελαίνει" τους θεατές και τους κάνει να πιστεύουν ότι έχουν παραισθήσεις ), παρόλο που αυτά δεν είναι ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ να πραγματοποιηθούν
Ακόμη πιο σημαντικό είναι η «συναναστροφή» και η κοινωνικότητα μεταξύ των διαφόρων ζογκλέρ διότι, σε αντίθεση με τα άλλα αθλήματα, στο συγκεκριμένο η αλληλοβοήθεια μεταξύ τους είναι δεδομένη και η συνεργασία είναι πολύ συνηθισμένη. Δεν υπάρχει ανταγωνισμός, επικρατεί πνεύμα συνεργασίας και μπορεί να πει κανείς ότι οι ζογκλέρ είναι μια μεγάλη οικογένεια.! |
Πιστεύετε ότι τα ζογκλερικά είναι κάτι το δύσκολο και υπερβολικά πολύπλοκο ; και; Πόσες φορές δεν δοκιμάσατε καν πράγματα πιστεύοντας ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνουν. Λοιπόν θα δείτε ότι τα «ζογκλερικά» ή η «ταχυδακτυλουργία» είναι επίσης μία θαυμάσια αλληγορία / «μεταφορά» για το ίδιο το θέμα της μάθησης από μόνη της. Πως λειτουργεί; θα σας τα δείξουμε προσεχώς σε μερικά σύντομα βιντεάκια.! Πρώτα όμως λίγη θεωρία η οποία εξηγεί τα διάφορα ζογκλερικά ..κόλπα με την βοήθεια οπτικών βοηθημάτων ( animation ), τα οποία παρέχουν μια πρακτική εμπειρία που δίνει υπόσταση στις περισσότερο αφηρημένες ..περιγραφές που εμφανίζονται στο παρακάτω... θεωρητικό κομμάτι.!
|
|
 |
 |
|
|
4 μπάλλες... Ο μάστορας το κάνει να φαίνετα τόσο... εύκολο..! |
|
|
|
........
Για την ώρα δείτε μερικά βιντεάκια με βασικές φιγούρες στην τέχνη της ζογκλερικής...Πολύ ερασιτεχνικά για τους μελλοντικούς...Ζογκλέρ του Γυμνασίου μας! |
|
......
- Οι βασικές φιγούρες και οι ..δυσκολίες της - |
|
|
Ζογκλέρ, μπορεί να συναντήσει κανείς σε χώρους διασκέδασης (επαγγελματικά), σε παραλίες ή σε κάποια πάρκα πρασίνου και αυτό περισσότερο για χάριν της ίδιας της διασκέδασης παρά για άλλους λόγους. Την «τέχνη» του ζογκλέρ μπορεί κανείς να τη μάθει σχετικά .."πολύ γρήγορα" και να την εξασκήσει χωρίς τις σημαντικές προϋποθέσεις, δηλ. τα εργαλεία(accessories) που έχουν οι άλλες τέχνες και αθλήματα. Παντού μπορεί να βρεί κάποιος "αντικείμενα" ( πέτρες, πορτοκάλια, μπάλες, κλπ.) και να τα πετάξει στον αέρα και δεν χρειάζεται να "φορτώνεται" το εργαλείο/α που απαιτούνται στα άλλα αθλήματα (π.χ. στέκα μπιλλιάρδου, μπάλα ποδοσφαίρου)
Την ίδια την «τέχνη» του ζογκλέρ ( ζογκλερικά ) ο κόσμος πολύ συχνά την συγκρίνει με τη ροή του νερού. Έτσι, κάποιες βασικές ασκήσεις ( φιγούρες ) έχουν, "υγρά" ονόματα. Π.χ. ο καταρράκτης ( cascade ) που είναι η σημαντικότερη φιγούρα αποτελεί και την κανονική ή την επαγγελματική μέθοδο "ρίψης" μπαλών. Δεν είναι μόνο η πιο σημαντική / βασική φιγούρα του juggling, αλλά και η απλούστερη. Οι μπάλες ή τα αντικείμενα πρέπει να ρίχνονται προς τα πάνω ΣΤΑΥΡΩΤΑ, σχεδόν με τη μορφή του μαθηματικού συμβόλου άπειρο (∞), ή έχοντας την μορφή του αριθμού οκτώ.. κάπως ξαπλωμένου! Και τα δύο χέρια πιάνουν και ρίχνουν τις μπάλες εναλλάξ (βλ. εικόνα 1). Αυτή η μέθοδος λειτουργεί με μονό αριθμό σφαιρών(3,5,7,9 μπάλες). Παγκόσμιο Ρεκόρ 11 δακτύλιοι (10 μπάλες). Ακολούθως επαναλαμβάνονται εσκεμμένα πολλές φορές τα ίδια πράγματα, έχοντας υπόψη την κατανόηση των διαφόρων τρίκ, τα οποία προτού εμπεδωθούν μέσω εξάσκησης θάπρεπε τουλάχιστον να εφαμοσθούν σωστά, διότι εάν οι άνθρωποι μάθουν κάτι λάθος, τότε δύσκολα ...ξεμαθαίνουν...! [ Η κατανόηση πρέπει να προηγείται της εξάσκησης, θεωρώντας όμως ότι η εξάσκηση είναι πολύ πιο σημαντική από την κατανόηση, τουλάχιστον όσον αφορά τις τέχνες και τα αθλήματα ]. |
|
Σελίδα 1
Σελίδα 2
Σελίδα 3
Σελίδα 4
Σελίδα 5 |
|
|
|
|
|