Η σχολική δραστηριότητα «Οικονομία και Εγώ» για παιδιά του Γυμνασίου έχει ως γενικό σκοπό να γνωρίσουν και να κατανοήσουν οι μαθητές, στο βαθμό που τους επιτρέπουν οι γνωστικές τους ικανότητες, βασικές έννοιες της οικονομίας (όπως η έννοια των χρημάτων, της προσφοράς και ζήτησης, εργασίας / επιχειρηματικότητας, κλπ) που είναι «απαραίτητες» στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και ειδικότερα να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία σε νέες εκπαιδευτικές τεχνικές που ενισχύουν μια πιο ενεργητική συμμετοχή αυτών στη διαδικασία μάθησης, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες (π.χ στην αναζήτηση πληροφοριών, την συνεργατικότητα αλλά και της βιωματικής μάθησης μέσω συστημάτων προσομοίωσης(SimCity 3000) στον υπολογιστή) και ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, προσόντα χρήσιμα για την εργασία και τη ζωή στη νέα κοινωνία των πληροφοριών. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι εμπειρίες και οι υποδείξεις εφαρμογής στη σχολική πράξη των μικρών τάξεων του Γυμνασίου. Σε μεγάλο μέρος της παραπάνω σχολικής δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές μάθησης του τύπου «ερώτηση-απάντηση», συζήτηση, ασκήσεις, ομάδες εργασίας, και επίλυση προβλήματος ως διδακτικό μοντέλο συμμετοχικών μεθόδων που βασίζεται στην Μάθηση μέσω Δράσης(Learning by Doing). |